donderdag 5 november 2009

Sao José do Egito

Uitpuilende toiletpapieremmers met beleg, eens op de plee, onder de douche gifkikkertjes binnen handbereik, loerende dwergzijdeaapjes op de takken, papegaaien in de kruinen, oeroeboeroe’s net iets hoger, witte reigers tussen de plassen, kolibri’s tegen bloemen, ik hou van alle vrouwen rondom mij, overal lachende, uitbundige, decibelrijke kinderen en voor, na, tussen… kommer en kwel. Wat wil een mens nog meer? Irish coffee graag. Jef

hej liezl,

tof om zoveel vanu te horen!! ik zal zeker kijken of ik ook voor jou een verslavend flesje guerana kan vinden :D we zijn vandaag na een vermoeiende dag aangekomen in het gemeenschapshuis J. we hebben juist een hele avond van spelen met de kinderen achter de rug en ik ben echt kapot !! de mensen zijn hier zo anders en zaaalig warm… hihi nog nooit zo genoten van gewoon met kinderen te spelen! je hebt trouwens de groetjes van iedereen buiten everton of zoiets want die heb ik vandaag niet gezien… heb ondertussen al 2 liefdesaanzoeken :D

dikke kus liesbeth, ben hier ant genieten hopelijk valt het daar ook wat mee in het verre belgie.

ps heb je eerste berichtje ook aangekregen zenne!


hei eline (fratsbeir),

jaa heb vandaag voor het eerste je 2 berichtjes gelezen J ! We doen hier vanalles van dorpjes tot wandelingen maar vooral veel projecten bezoeken! Hebben wel nog geen zotte beestjes gecheckt ma da komt nog!ik moet en zal hier een zeekoetje spotten!

het weer is hier hemels, we zitten soms tot een stuk in de nacht te babbelen met de groep in een t-shirtje… en teruggaan is zeker een toekomstplan mss met u ? :D

hopelijk valt de algemene chemie daar wa mee en zal u wel ondervragen als ik terugkom J!! trouwens blij dat het weekendje vermeiren zo goed is uitgepakt want kheb er wel aan gedacht!!.lieverd, was blij vanu te horen en kijk uit naar de volgende berichtjes.. doe da daar goed in het vriezende belgenland en ik denk aanu…
dikke kus,

pieter die hier met momenten toch heel klein is…


hei j’tjes broer pieter hier,

zeg amai wat hoor ik daar allemaal? wat een planning, het kan ni op zeker? pff je maakt me bijna jaloers … ik mis je lieve zusje ik denk vaak aan je als ik hier met de braziliaanse kindjes speel! kijk er naar uit om u is goed te knuffelen als ik terug ben!dikkke kus zusje en geef mams en paps ook een zoen van me en zeg hen maar dat ik overweeg om hier te blijven!




hei sarah:

Merci voor het berichtje ie bent een sjoe!! Heb gehoord dat steven wegging voor een cursus en dat je een beetje triest was!! sterkte saar !!

xx pieter

ps de hele groeps smolt hier bij u berichtje ( en erik sprong een gat in de lucht omdat hij zijn eerste berichtje van jou had gekregen!! :D!)

Aangezien er 2 Fienen zijn, dit is van Fien Wolfs

Hééj mams, paps, broertjes, …

Het is woensdagmiddag en we hebben juist gegeten. Gisteren bijna heel de dag in de bus gezeten. Rond 16u aangekomen en tot laat met alle kinderen zitten spelen. Ooh, dat was zo’n tof gevoel. Er waren zo van die 2 kleine jongens die zo wa stoer leken maar die constant een knuffel wilden van mij. 1ntje kwam zo echt hangen bij mij en met zijn hoofd op mijn schouder liggen. Toen zei hij: Te amo en gaf me een kusje op mijn wang! Zoooo schattig! J Jammer dat ik al die namen van die kinderen vergeet! Maar op het einde van de reis zal ik de namen van de kindjes die het meeste met mij optrekken wel weten en ik denk dat ik ze nooit meer zal vergeten! Deze voormiddag hebben we een school bezocht en moesten we wel 5 keer onze presentatie doen. Je zal wel weten dat ik het niet zo leuk vond om voor veel kinderen te spreken… Maarja, het viel wel mee! En jullie gaan dus 3 dagen naar Nederland…kunnen jullie dan 3 dagen niet op de blog? Ik probeer om de 2 dagen iets te schrijven. Om de dag vind ik wat teveel, anders denk ik te hard aan jullie hé! ;) Wat wel ambetant is dat ik jullie berichtjes (op mijn vorige bericht) pas kan lezen als ik het volgende bericht getypt heb, snap je? Maarja, jullie zullen wel blij zijn dat jullie iets van me horen! En dat is bij mij ook zo. Ik sta altijd te popelen om te zien of ik berichtjes van het thuisfront heb! Jaja, ik denk wel veel aan jullie hoor! Missen doe ik niet echt maar ik denk wel veel van: Ooh, die hadden hier moeten zijn! Dit hadden ze moeten zien! J Amai, vandaag zitten we in het midden van onze toffe en leerrijke reis, wat gaat de tijd toch voorbij als je je amuseert! J Mama, wil je zeggen tegen Ann dat ik heel blij was met haar berichtje, het was een hele aangename verrassing! Elke keer als ik begin te typen, vergeet ik wat ik wou zeggen… Ma ik hoop dat jullie de juiste informatie krijgen van mij die jullie willen hebben…

X

Fien

P.S. Gelukkige verjaardag aan Fien (de zus van Trijn)!

Als inleiding een spelletjes dat we geleerd hebben van de kindjes hier.

Bati bati chocolati
Bati bati blablabla
Bati bati kus kus
Bati bati amor você

jawel, jawel een klapliedje! Te vergelijken met dobbe dobbe die die.

We zijn nu al 6 dagen in Brazil
en zitten geen seconde stil
En menes, serieus, diejen Afrikaansen dans
das gene zwans.
shaken met de kont, rond en rond
Vooral Emilie is niet zó goed
in het tonen hoe het moet J
Het roomyschap tussen Inge, Marjolein en Emilie is nu voorbij
Daarmee zijn we niet zo blij.
Maar we zitten nu in het nieuwe huis
en geloof me, we voelen ons al thuis
Want San José
is dik oké!
Maar aiaiai
Inge en Marjolein waren hun zonnebrand vergeten
en dat hebben ze geweten
Hun schouders hebben nu een rode kleur
en dat werkt wel een beetje op hun humeur.
We worden hier langs overal bekeken
en zelfs met popsterren vergeleken
Volgens de Braziliaantjes hier, zou onze eigen Jef Casteleyn
de broer van Michael Jackson kunnen zijn
Futtiball is hier de sport
en nu zeggen we nog heel kort:
In Brazilië willen we blijven
ondanks onze swetty-betty-lijven
Toch missen we jullie wel een beetje
en tot slot nog een interessant weetje:

‘BEN JE AL BESTOLEN? NEE? DAN BEN JE NOG NIET IN BRAZILIE GEWEEST…’

veel windsensorgetril van Inge en Marjolein

ps; een gelukkige verjaardag bompa van Inge
ps; ook een gelukkige verjaardag aan Fien Blondéps; mammie en pappie, veel plezier op vakantie (ook al is het máár in de Ardennen)

15 opmerkingen:

  1. Pas opgestaan, kopje koffie en Radio 1, terwijl buiten de wind door de kale bomen speelt en dreigende regenwolken overdrijven ... gelukkig dat die zonnige blog er is, met al die enthousiaste nieuwtjes van een groep fijne jonge mensen die in Brazilië de reis van hun leven maken, geworpen tussen de sterke aantrekkingskracht van het exotische, uitnodigende en blijkbaar graag knuffelende Brazilië en de (misschien gespeelde) heimwee naar en interesse in het thuisfront. Het is een na enkele dagen al een vast ritueel geworden, waarnaar wij een beetje zenuwachtig uitkijken (= met een lichte zin voor overdrijving).
    Het is een plezier om die merkwaardige mengeling van verslaggeving, ervaringen en persoonlijke berichtjes in je op te nemen en het gevoel te krijgen dat je er toch een beetje bij kan zijn.
    Nog wat goede raad: vergeet je zonnebrandolie niet, let goed op je spullen en laat die niet pikken, slaap goed, eet lekker en gezond, drink genoeg water en profiteer van dat heerlijke zweterige gevoel (want terug in België zal dat gedaan zijn), en ja, weet dat je kindjes nooit genoeg kan knuffelen.
    En als de presentatie al een succes was, dan zal de Vlaamse Kermis dat nog meer zijn!

    Moek & Vok.

    PS: in de Ardennen zullen we blog nog altijd kunnen volgen op onze GSM ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aah beest tussen de beestjes, ge leeft nog!
    (Pieter)

    grappig hoe jullie zich wassen tussen de kikkers en tegelijkertijd er op toezien dat de aapjes niet met jullie kleren gaan lopen :) kwil een foto van u me een aap, dan kan ik die 2 aapkes inkaderen, wa denkte?

    't is weer bijna weekend se..
    kheb den indruk dat den tijd hier nog sneller gaat dan daar? Dat toekomstplan, daar hou ik u aan hoor, p'toetj !
    Jeroen heeft weeral eens ons pc kunnen fixen, want hij was echt ni normaal stuk.
    uw grave gsm doet het daar precies ook ni echt meer he of hebt ge 'm weer in 'zwembadje' laten vallen en heeft nen haai die opgegeten? (ik weet stiekem wel dat hij nog thuis ligt op mij te wachten) want ik heb me jeroen afgesproken dat ik hem mocht lenen terwijl gij toch maar in brazilië zit. graaf he? soms wel rare foto's dat er op staan ;)

    ik ga is wa verder leren, want die vrije voormiddagen dienen helaas niet om lang uit te slapen en tv te zien..

    dikke kus (kijk uit naar woensdag!)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veerle (mama van Sam)5 november 2009 om 11:32

    Hey Sam,
    Het is weer enkele dagen geleden dat we nog iets van jou gehoord/gelezen hebben.
    Ik ben benieuwd hoe het met jou is....
    Wij (Roel, Tinne,Yente, Ria; ik en Ad) volgen de gebeurtenissen op de voet.
    Het is niet te geloven wat jullie allemaal meemaken en hoe jullie daar mee omgaan.
    Geniet nog met volle teugen !!!
    Lieve groetjes
    Mama (veerle)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ps Je hebt geluk dat je in Brazilie zit want onze Roel en Sofie zijn de trap aan het schilderen en wij gaan vannacht 'kamperen' in de living.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej pieter!

    Hier in België valt het mee hoor. Kheb er al wa fysica opzitten vanmorgen, want straks labo, woehoew.. :) Gelukkig zijn er jullie verhalen die mij ff terug in de sfeer brengen. Hehe, nog zo een paar avonden spelen met de kindjes en ge zijt echt kapot, maar is toch echt wel zalig he:) Doe zeker aan iedereen groetjes terug! Als je reverton ziet, zeg ma dak geantwoord heb op facebook (als ge da kunt int portugees en als hij er nog opgeraakt:))
    Hebt ge de adoptiekindjes ook al gezien?

    Ik hou u aan da flesje (of meer) guarana!

    Dikke kus, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lorie,

    ik weet niet of je onze berichtjes al gevonden hebt deze dagen.Ik schrijf telkens onder één van de berichten die ik lees een tekstje.Ik hoop dat je ze al hebt kunnen lezen of van anderen vernomen hebt dat er berichtjes voor jou in staan.Misschien heb je nog geen tijd gehad of ben je te moe 's avonds.maar we zijn wel heel benieuwd hoe jij het stelt.
    Wij volgen hier alles op de voet.Jullie beleven fantastische dagen zo te lezen.
    Is de Vlaamse Kermis gelukt?Of moet die nog plaatsvinden?
    Heel veel plezier nog met al de kindjes ginder....en tot schrijfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Emely van Dorien5 november 2009 om 14:21

    Dag zusje!

    Potverdorie, dat ziet er daar plezant uit!
    en Vincent is vandaag ook al naar 't plezantste land (van den Bob he) en ik mocht naar economie! :P
    van hier valt te melden:
    ZDE KOEKE ZDE KOEKE ZDE KOEKE ZDE KOEKE en ook nog ZDE KOEKE!! ik pak ze heeel veel vast ze! en standard heeft met 2-0 gewonnen van olympiakos.. ik ga vandaag mijn werkfiche afwerken.. kheb gisteren mijn gerief al bij sario gaan afzetten: morgen vertrek ik ook! en kben daarna ook gaan volleyballen; twas wel vermoeiend.. en kheb nog niks van series gezien die we samen zien! (gene smallville, sexpedition...) maar wel so you think you can dance!! els en angelo waren weer suuuper, keigoe en keischattig!! echt oooh, kword daar altijd zo vrolijk van! dat zalt zowa zijn denkk.. ah ja julie heeft met vincent gebeld vanuit zanzibar en ze was gaan snorkelen en had ne inktvis en dory's.. gezien! dat was het nieuws. hebt ge onze berichtjes enzo al gelezen? (kvond ze zelf eigelijk wel goe.. :P) ik zal daar nu een quote uit herhalen: the S misses the P wel al... ;) amuseer u nig supergoe en tot mcdonalds! ;)
    xxxxxx ps:1) i'm home you're away... 2)Kim/Zac/Clark/Jonathan/Jack/Sawyer... send their love

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Annick (mama van Maarten)5 november 2009 om 16:35

    Hey Maarten,
    Van jou hebben we nog maar weinig gelezen op deze blog. We weten het wel: een echte "schrijver" ben je niet. Toch zijn we heel erg benieuwd hoe jij omgaat met al deze prachtige ervaringen. We horen het later dan wel...
    We blijven jullie verhalen trouw elke dag volgen!
    Geniet maar van elk moment!!!

    Groetjes,
    Mama en papa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fien!! O dretshki. ( ;) )
    Het is hier je jarige zuster!
    Hoe gaat ie met je? Volgens mij is je Portugees al veel verbeterd en begint je dagboek stilaan vol te geraken met al die geweldige ervaringen daar, n'est-ce pas?
    Ik zit nu in het hotel (wifi)in Athene en deel de kamer met Marthe. Het is hier 1 uur later dan in België. Kostas kwam ons ophalen van de luchthaven en was weer oversympathiek as always..
    Kheb van mama en papa al een parfum mogen kiezen op de luchthaven. Van Axel kreeg ik snowboardsokken van burton (zeer schöne) en een dromenvanger (zelfgemaakt, met een hartje vanbinnen, echt zeer mooi) én een snoepzak (was handig tijdens de vlucht). Gisteren dan uitgebreid raclette gegeten. Hier in Athens mooi weer +-21° (zaterdag voorspellen ze wel regen ed.). Daar nog altijd sweeet weather zeker?
    Dinsdagavond had ik diner voor Clara haar verjaardag, was ook nice. Maar het was toen vreselijk weer in België (en maar gieten,...) en vandaag toen we vertrokken 8° ofzo. We gaan straks dineren (Kostas weet niet dat ik jarig ben... anders had die wss een zot cadeau.. dusja).
    Ik laat je, geniet nog van alle pure dingen daar (waarmee ik bedoel, dat er wellicht weinig fake is zoals bij ons of in de USA he?) en ik lees of zie je spoedig weer! Dikke zoen, lottavalencia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Dottemie(...)!
    Rara, wat is het:'t is grijs, nat en heeft binnenkort 'n temperatuuur van rond de 8°?...
    'n doordenkertje he?...Vandaag was 't overigens treinstaking, overal in en rond Boechout zijn er werken en files, half Boechout is ziek, en vanavond waren het spruiten op't menu: gij staat nu wel te popelen om terug te komen,he? Ik ben helemaaaaaaal ni jaloers op die hartelijke ontvangsten, die zwoele avonden vol muziek en gebabbel, die warmte van Brazilië en de Brazilianen...Morgen 'Vlaamse' kermis: heimwee naar huis natuurlijk...Genoeg gebazeld: zing lach dans doe speel praat beleef kijk luister en geniet nog 100%, en als je thuiskomt, moet je me alles in geuren en kleuren vertellen! 'n fuerte abrazo, mi amor!!!
    De Koeke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mama van Katleen5 november 2009 om 20:59

    Hallo Katleen,'k ga je jaloers maken..'k heb de Jef gezien als ik naar de WW gegaan was met tante Karine. Het lijkt dat alles daar super goed gaat en je je nieren nog hebt...Groetjes van ons allemaal xxXxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Natasha (zus van sarah en caroline)5 november 2009 om 22:45

    Dag Sarah en Caro,
    Toffe verhalen uit het verre Brazilië,
    ik wou dat ik daar nu ook zat!

    Het feest van Opa was heel gezellig!
    Je wordt maar 1x 90hé. We zaten aan tafel met onze neven en nichten(julien, olivier, jean-christophe, en virginie!) Ze waren zoals gewoonlijk weer in form dus het was heel gezellig! (De eeuwenoude: 'Julieeeen---hebt-ge-u-tanden wel gepoetst-verhalen van tante mimimarina :)' werden weer bovengehaald!
    Opa heeft jullie in zijn speech verontschuldigd, en gezegd waarom jullie er niet bij waren! Stefanie (jongste nichtje) heeft een super schattige speech gegeven, en ook onze papa heeft dat heel goed gedaan!

    Ah ja, caroline, u bed is ffkes bezet door u zus, ...dat verhaal vertellen we u later wel :)
    geniet er nog maar goed van!
    xxx Natasha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi papske...

    leuk leuk, je bent er weer vollen bak van aan't genieten. Doet deugd dat te horen! Maar had ni anders verwacht.

    Oei oei en als ze ginder nu nog gaan zeggen dat je ook al op michael jackson lijkt kan het helemaal ni meer op zeker...
    Naast Bob Dylan, Dustin Hoffman,...nu ook nog king of pop-allures...

    ik zal eens gaan zien of ze uwe groene bak deze keer hebben leegemaakt se...
    Gisteren weer een serieus accident voor uw deur, misschien toch best da ge uwen auto had weggezet...Ge moest bijna niemand meer vragen om het huis af te breken.
    Maar het staat er nog ... ge kunt gerust nog efkes terugkomen he...

    Valt ni dood op't sjotplein!
    Ge zij geen 16 ni meer he!!!
    Maar zorgt wel dat ze geloven wat je ooit waard geweest bent ...

    ate breve!

    X uw dochtertje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ingee !!
    haha opeens zag ik een gedicht staan,
    en ik dacht : da moet Inge geschreven hebben, da kan niet anders , en voilà.
    Vandaag is het de eerste vakantiedag dat de zon hier schijnt (en het zal dus ook de laatste zijn).
    Ik heb ook nog vorige week ons huis gered van een brand haha. Het glas waarin een kaars stond was gesprongen dus ik heb er maar in een reflex nen natte doek overgegooid. Misschien moet ik brandweervrouw als beroep overwegen, aangezien ik toch nog niet weet wat ik wil verder wil studeren ... ? Voor de rest is er hier in dit kleine landje niks speciaals gebeurd. Buiten da Malisse en Wickmayer voor een jaar geschorst zijn, gewoon omdat ze overtredingen hebben gemaakt met het invullen van hun 'whereabouts', maar daar zal je daar wel niet van wakker liggen.
    x
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo ik ben Gabriella, Van São José do Egito !
    hield ik van jullier allemaal wenter !

    BeantwoordenVerwijderen