vrijdag 6 november 2009

naar de boerderij per pau de arara = papegaaienstok = open vrachtwagen

Bericht aan het thuisfront

Met het geluid van joelende kinderen op de achtergrond en jullie zonen en dochters als echte vedetten, een laatste berichtje uit São José. Een verslagje voor alle ouders over het boerenbestaan van dochter en zoon.


Fien DM: Tracht hopeloos alle foto’s in te halen die gisteren per ongeluk gewist werden.
Fien W: Legde de groepsknuffel van de begeleiding vast tot in de eeuwigheid.
Maarten: zei vandaag dat hij nog geen seconde spijt heeft gehad van deze reis.
Erik: Gaat vanavond vroeg slapen voor de belangrijke voetbalmatch van morgen (Brasil-Bélgica)
Pieter: Keek vandaag de kat uit de boom en viel er zelf uit, niet op zijn pootjes maar op zijn schouders, zonder gevolgen.
Sam: Ontpopte zich vandaag tot een rasechte cowboy toen zijn paard spontaan op hol sloeg!
Jo: Veegde de dorens van de onderkant van zijn slippers met de blote hand en ontdekte dat die dorens ook in zijn hand konden prikken.
Simon: Speelde vandaag Indiaan met oorlogskleuren op het gelaat maar vertoonde voor de rest geen agressie.
Heidi: Leidde de hele ploeg vanavond om 18u braaf naar huis. Prijs verantwoordelijkheidszin!
Emilie: The kids really love her!
Julie: Sorry mama, een T-shirt is zeker voor de vuilbak want gekleurd met echte Braziliaanse natuurlijke pigmenten waar Dash geen oplossing voor biedt.
Dorien: Prijs sport. Of het nu voetballen, paardrijden of boomklimmen, in elke discipline blinkt ze uit. 1-0 voor de meisjes!
Anne: Gaf vandaag voor het eerst haar camera uit handen. Dit zal waarschijnlijk zorgen voor enkele verrassende beelden, nietwaar Maarten?
Marlies: Helemaal in haar element vandaag. Gaf aan heel wat leerlingen en Jef de eerste rij-instructies.
Jef: Het doetje van de leerkrachten. Weet vanavond vijf vrouwen te verrassen, wie doet hem dat na?
Isabel: Grootste verslaggever, prijs voor journalistiek!
Trijn: Buiten leven in dit gure klimaat is niet voor haar weggelegd. Even gevreesd voor een stevige zonneslag of –steek maar alles nu oké.
Caroline : Probeerde vandaag letterlijk en figuurlijk haar grote zus op het paard te krijgen, echter zonder succes.
Lith : heeft vandaag haar angst voor paarden overwonnen : na een trillende aai volgde zelfs een kort maar zeer intens ritje.
Annelies : Temde zonder aarzeling en met een engelengeduld het koppigste paard van de boerderij.
Marina: De meest Braziliaanse van ons allemaal. Ze praat niet alleen vloeiend Braziliaans en rond gesprekken af zoals een rasechte: eindeloos! Prijs Inleefreis
Inge : Gisteren ontpopte ze zich tot een ware kleuterfee. Ze leerde de kinderen vliegers maken, enkel het klasmanagement liep even uit de hand.
Lore : Heeft tijdens de terugreis van de boerderij haar hele scoutsrepertorium bovengehaald.
Marjolein : vindt elk diertje een ‘sjoeke’ en knuffelt ze te pletter.
Suzanne : kan zo open en heerlijk huiselijk vertellen. Bovendien zijn alle Brazilianen dol op haar rastakapsel. Krijgt van ons de prijs Portugees voor haar voortdurende inzet en vordering.
Katleen: Houdt van de zon maar de zon niet altijd van haar. Geplaagd door een zonne(crème)allergie maar geen paniek, alles onder controle.

Dag mama en zus!

Alles is heel goed hier hoor!
De mensen zijn superlief, het weer is zalig en het fruit meeeega lekker.
Ik amuseer mij echt kapot!
Vooral het spelen met de kindjes hier in het gemeenschapshuis is heel leuk.
Wel jammer dat ik toch nog altijd veel moet hoesten enzo..
We hebben al zoveel gedaan, ik kijk er al naar uit om het allemaal aan jullie te vertellen!
Ik hoop dat het daar in België ook leuk is, en dat jullie niet teveel regen hebben ;)
Overmorgen vertrekken we al naar Pater Floren, en daarna nog 2dagen in de strandhuisjes.
De tijd vliegt, en ik zie er tegen op om terug naar België te komen.
Maar ik mis jullie wel hoor, ik weet zeker dat jullie het hier ook tof zouden vinden.
Tot volgende week! En doe veel groetjes aan papa en Tobias!

Muito beijos, Lith


Hélaaa mama, papa & Zusiee !!
Julie Hiier , EIN-DE-LIJK ^^
Alles Verloopt hier vlotjes , zaaaalig weer en mense !
Kga nu ni te veel type, gwn late wete dat’t hier goed gaat
Kheb al wel is’n momentje gehad dak jullie miste hoor J
Kben al wa gebruind en ’t portugees is moeilk , mr de communicatie lukt ng net ^^
Zodra ik thuis ben kunne jullie mn dagboekje leze en vertel ik daarbhij ng wel wat verhale !
Ik hoop dat alles daar mt iedereen goed gaat ?!
Mercii vr de Berichtjes eh LYNN <3
Ik zie jullie graag ^^
JULIEEEEEEEEEEE <3

ROBBE BRESSELEERS :
Ik hou van je ^^
<3 Muito, muito


Isabel in Brasil!!

Ola iedereen!
Boeren
Open truck met op dak wij
kruiden
véél zon
véél warmte
véél stappen
heerlijke bbq
Inclusief een ware rodeo-ster onder ons
veel volk op straat nu (vandaar kort berichtje)

@ Benjamin: Hoe is je stage al gegaan? Ben benieuwd naar al je verhalen! Hier al veel gebeurd moet echt super vele tegen je vertellen… Ik mis je stiekem nu wel hard… Het begint lang te worden, maar wij zijn den top he ;-)
Ik hou van je men liefste Xxx

@Papa: Clara is een beetje vreemd, leg dat wel eens uit. Veel drukte van kinderen en jongeren hier op straat en dat is geweldig! X

@Marijke: Super warm weer hier, wees maar jaloers! xD Ja nu krijgde ineens wa minder smsen he xD maar jij niet alleen hoor ;-) Ook al mis ik het verre België, het zal toch moeilijk zijn om hier weg te geraken, ik heb brazilië en de mensen echt in nmen hartje gesloten… Ik heb u suuuuuper vele te vertellen, da gaat wa worden donderdag volgende week! Spaar mij dan wel een beetje… Btw, je wist toch dak je berichtje geweldig vond? :p

@Seba, men broer: Wow je deed me verschieten, had geen berichtje van jou verwacht, super dikke merci! Hier gaat het echt super! En je kent mij he, ik ben braaf, zoals altijd ;-) Het is hier echt zalig weer! (wss voor jou te warm :p) super da sarah er was, hoe is het met haar? Doe haar de groeten van mij! Ik zal je zeker alles vertellen wanneer ik terug ben (ben je woensdag bij mama wnn ik weer in belgie ben?) X
BERICHT VAN FIEN DE MEYER

Dag lieve vrienden en familie,
nog altijd alles echt super hier .
LOTTE , een suuuuuuuupergelukkige verjaardag
parabêns à voçé ofzoiets in die aard !
Echt zot dat je nu 19 jaar bent! Hopelijk krijg je veel felicitaties
en kadootjes. Alvast een superdikke knuffel van u zoesie en
geniet van Athene ! Dit geldt ook voor paps, mams en de Marthe !

We zijn nu al 2 dagen in Sao José Do Egito, in het gemeenschapshuis. We worden hier elke keer bestormd door enorm veel kinderen en jeugd van in de buurt vanaf we één stap uit het gemeenschapshuis zetten. (op dit moment gaat de deur open want we hebben net gedaan met eten en er klinkt luid geroep, geschreeuw en gegil, zo populair zijn we hier) Handtekeningen zetten zijn we ondertussen al meer dan gewoon. Tijdens het eten staan tientallen kinderen aan de ramen naar ons te kijken, wachtend op het moment waarop we terug naar buiten komen. Het is hier echt heel leuk. Vandaag hebben we nog een landbouwproject bezocht en genoten we na lang wandelen in de vlakke zon, van een heerlijke bbq bij mensen van hier. Het was zeker 35 graden en ik krijg al koud als ik terugdenk aan België.

Gisterenavond was verschrikkelijk
Een Braziliaans meisje trok een foto met mijn fototoestel en wou de foto nadien terug verwijderen maar .. ze drukte op het foutje knopje. AL MIJN 450 FOTO’S VAN DE EERSTE 6 DAGEN ZIJN VERWIJDERD. Ik ben hier echt kapot van want elke foto was echt belangrijk en waren de beste herinneringen aan mensen, vrienden, uitzichten enzoverder.

Je kan wel begrijpen hoe geshockeerd ik gisteren was. Er zijn ongeveer 4 fototoestellen mee en dat van mij was verantwoordelijk voor de foto’s van ons groepje dus het is echt een compleet rotgevoel. Hoewel ik dit echt niet uit mijn hoofd kan zetten en echt WIL dat ik de tijd kon terugspoelen, is er NIETS aan te doen en ga ik mijn uiterste best doen om er niet te veel aan te denken.

Bericht aan Lisse en Carole:

Heei ! Bedankt voor jullie berichten J!
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen al kan ik wel een beetje raden wat jullie ongeveer te vertellen hebben ;D. Ale, van welke soort jullie verhalen zijn. Hopelijk zijn ze positief he J Hebben jullie een beetje een leuke vakantie? Niet te koud in Belgica? Mijn Portugees begint goe te lukken, ’t is echt zalig hier. Super goei weer, toffe groep en kei leuke Brazilianen ! 2 minpunten: mijne neus is verbrand en das echt lelijk want mijnen bril sta er zo in :D, 2) al mijn fotos zijn verwijderd zoals ge hierboven kunt lezen.
Ik mis jullie he meide en doe de groete en veel kussen aan de rest van de bende J
en laat nog maar iets wete want binnen 2 dagen gaan we amper of niet meer op de blog komen omda we dan geen internet hebben.


muito amor por vocês x



Hey mama, papa, Helen, Katrien, Esther,…

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gelezen is het hier echt een prachtige omgeving. We hebben al veel van deze mooie cultuur mogen bewonderen en net zoals elke dag was het vandaag weer stralend weer. Ik geniet elke seconde van deze reis en zal hem zeker niet snel vergeten. Ik mis jullie wel, maar dat wordt zeker gecompenseerd met de warmte en gastvrijheid van de mensen hier. We worden overal onthaald alsof we de koning zijn. De ploeg hier is ook super en we spelen enthousiast mee met de kinderen. Ik moet nu afronden maar jullie zullen al vele verhalen gelezen hebben bij de andere reacties en daar sluit ik mij volledig bij aan.

Dikke zoenen aan iedereen
Annelies ps: esther, natuurlijk kan ik het hier aan! J

15 opmerkingen:

  1. Dag Jo, Inge en al de anderen,
    Ik heb weer genoten van jullie verslagjes. Echt spijtig dat er zoveel foto's verloren gegaan zijn.Ik leef echt met Fien mee. Dat moet echt een rot gevoel geven, maar de mooieste herinneringen kunnen ze jullie toch nooit afpakken. Jo, je stijve nek is duidelijk over als je al terug aan je voeten kan om de doorns weg te vegen.Ik zie het je zo al doen. Spijtig dat Hanne daar niet is om met haar naaldje de doorns uit je vingers te peuteren. Ze zou dat maar wat graag doen. Dat de vliegers een groot succes zouden worden, twijfelden we niet aan. Op de speelplein vinden ze dat ook altijd geweldig nietwaar; ik hoop dat de Vlaamse kermis vandaag een even groot succes kent; denken jullie nog aan de foto's voor nonkel Robby? Vanavond gaan we bompa zijn verjaardag vieren als papa tijdig gedaan krijgt met schilderen. Ik zal hem jullie verjaardagswensen overbrengen. Nonkel Robby vind dat ik bompa een MP3 speler moet kopen?!! Zie je den bompa al bezig hiermee? Ik zal maar zien dat er niet teveel knopkes op staan. Jo, ik hoop dat je net als Maarten geen moment spijt hebt van je late instap. We zijn reuze benieuwd naar jullie verhalen.
    dikke zoenen, mama van jo en inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Mieke,

    Nog vlug vandaag een kort berichtje want morgen zitten jullie weer ergens anders en wie weet is er daar dan al internet. Zoals elke morgen zit ik ook weer vandaag achter mijn PC-ke om jullie belevenissen te lezen. Echt niet te geloven wat jullie daar allemaal meemaken. Dat overtreft alle verwachtingen. En dan te weten dat jullie nog 5 dagen voor de boeg hebben!!
    In 'Het leven zoals het is te Boechout' valt er buiten regen, kou, griep en vallende bladeren niet veel te vertellen. Vanmiddag gaan William en ik oma helpen in de tuin. En ja, dan zijn er nog de voorbereidingen voor het Poelmansfeest zondag en het nadenken over een menu voor woensdagavond (couscous of rijst?).Misschien nog even naar de boekenbeurs en dan zit ons weekje verlof erop. Er zijn natuurlijk altijd van die gelukzakken die dat kunnen verlengen tot de 11e hé :-). William komt net uit zijn bed en van hem (en papa en de broers natuurlijk ook) nog superfijne dagen toegewenst en we kijken uit naar Zaventem!!
    knusjes
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi Caro, blijven proberen! Misschien is een 25e verjaardag een mooi moment voor een paardrijles-initiatie met Eddy. Wat denk je, leggen we samen?

    Verder nog steeds geweldig om te horen dat het jullie allemaal daar zo goed vergaat! Blijf ervan genieten! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je jullie site is ZO onduidelijk! Dus probeer ik het nog maals hier...

    Hej INGEEEEEE

    Alles goed ginder? Ik mis je hier elke dag harder en harder... En na de examens word je gedwongen om je beloftes na te komen!!!! Het weekend was fout maar je had er beter bij geweest dan was het echt af geweest. Amuseer je er nog rot! Vergeet geen souvenier voor mij en laat geen te slechte indruk achter he!!!


    Vele Zoenen, een anonieme goede grote vriend..

    PS: Natte zoenen van CT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Isabel

    Als ik de verslagen weer lees van wat jullie meemaken en het overzicht gegeven door één van jullie begeleiders, zien we weer wat voor tijd jullie daar doorbengen en al die vele ervaringen die jullie meemaken. Een rodeo-ster, een persoon met verantwoordelijkheidszin, een clown die dan maar op zijn schouder valt, een top-verslaggeefster, enz. ... Heerlijk gewoon. Ik kan me niet inbeelden wat jullie allemaal meemaken en voelen, maar we krijgen toch al een eerste indruk.

    Jij voelt je wel goed daar hé, en zeker ook tussen al die mensen en het plezier dat je hebt met diez kinderen. Ik ben blij voor jou.

    Vanavond gaan Mai en ik naar een toneel waar iemand van PL2 in meespeelt (samen met Patrick (chief PL2), zijn zoon en nog een collega met zijn vrouw. Straks gaan we misschien naar de boekenbeurs (of morgen). Zondag gaan we gaan werken in het Sportpaleis (AXA Masters Tennis).

    Jaja , Mai en ik hebben vandaag vrijdag een dagje verlof samen: zalig gewoon. Eerste werk was gaan kijken of er een nieuw bericht van mijn lieve dochter was: en ja JOEPIE !!!

    Eén leuze zullen jullie nu zeker wel onthouden: het geluk ligt heel dikwijls in de kleine dingen.

    Amusser je nog en tot morgen als je nog iets schrijft (ik lees dit elke dag, zo ben je toch een beetje bij ons !!!)

    x

    papa, Mai en Seba

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Isabel

    Blij te horen dat je je daar amuseert.
    Best wel fijn om al jullie avonturen te lezen
    als je terug bent moeten we nog eens afspreken zodat je ze me in levende lijven kan vertellen

    amuseer je daar en blijf verder verslag geven

    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jow Liesje !

    Mai, het klinkt allemaal echt supervet ! Als ge terugkomt wil ik zeker al uw verhalen horen en foto's zien. Hier is het superslecht weer, bummer. Deze week ben ik 2 dagen naar Duitsland geweest om een kampterrein te zoeken en we hebben echt een supervette plek gevonden !
    Kunt ge nu al vloeiend portugees praten ? Nou, ik kan ni wachten tot ge terug zij (maar stiekem hoop ik voor u da ge door een of andere miscommunicatie uwe vlucht terug pas een week later hebt ofzo, da ge er nog wa langer van kunt genieten )

    En gedraag u he, geen braziliaanse jongens aanranden, rare poedertjes snuiven, kleine kindertjes aanzetten tot illegale activiteiten of alcoholische drankjes delen met onbekende vieze oude mannen :)

    Vele kleffe kusjes xx Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marie en Chris De Block6 november 2009 om 20:34

    Dag Caroline en Sarah,

    vanavond belde opa.Hij verwachtte dat we hem alle details van jullie reis zouden vertellen.Wie,waar,hoe en waarom...We hebben ons best gedaan om alles te schetsen.Vermits hij nog maar pas mailtjes kan versturen is het misschien wat te vroeg om hem naar de blog te verwijzen.Hij doet het al reuze goed voor zijn 90 lentes!
    We wensen jullie nog vele mooie ervaringen.
    Kusjes

    Papa en Mamy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Fien!

    Wij zijn alweer terug thuis. Zoals ik al eerder schreef, zijn we 3 dagen naar Nederland geweest, maar wat ik niet heb verteld is, dat we daar gaan indoorskiën zijn. Dus nu we hier allemaal terug thuis zijn aangekomen, zonder brokken of gebroken botten, hoef je je niet meer ongerust te maken. Dries moest wel even zijn angst overwinnen, maar heeft dat heel goed gedaan en ook Pjotr had zijn ski's onder controle. Het was eigenlijk wel een beetje raar : we zaten daar op 1 van de grootste indoorpistes in Europa en zowel papa als ik hadden hetzelfde gevoel : hoe meer nep kan je hebben : midden in een gigantische hal, had je daar een blokhut en in het hotel hoorde je tirolermuziek in de gangen en op de tapijt waren houtblokken geschilderd. In het restaurant brandden een nepopenhaard en er stonden zelfs al nepkerstbomen! Heel onrealistisch allemaal : wij zaten in een superkunstmatig ski-oord met posters van besneeuwde bergen, terwijl onze dochter in Brazilië zit en volledig wordt ondergedompeld in het echte leven!Van tegenstellingen gesproken. Ja eigenlijk leven wij wel een beetje in een decadente maatschappij. Ge ziet het hé Fien, zelfs wij staan hier meer stil bij het gewone leven, door de berichten die wij van jullie doorkrijgen. Maar al bij al hebben we er wel van genoten. Het heeft me wel goed gedaan. Den Eddy is ondertussen weer goed verzorgd door Ann en ook de cavia's leven nog altijd. Het dak begint nu serieus vooruit te gaan. De dakkapel is al helemaal getimmerd en van in de tuin ziet het er toch wel groot uit. De opening in je kamer is nog wel niet uitgeklopt, dus we hebben er nog niet helemaal zicht op hoe het er gaat uitzien. We hopen, maar dat het op tijd afgeraakt. En anders slaap je maar verder op een matteke op de grond, je bent dat nu toch gewoon (oei slecht grapje - mijne humor is nog steeds niet verbeterd). Voila dat waren de laatste nieuwtjes. Ik mis je wel!
    xxx
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Jo en Inge,

    Is de Vlaamse kermis goed verlopen?
    We willen Fien niet teveel hoop geven, maar we hebben hier eens wat nagevraagd en misschien bestaat er toch een mogelijkheid om de gewiste foto's met één of ander coputerprogramma terug op te vissen als ze toch op één of andere manier op de schijf staan opgeslagen. één van die programma's zou data back noemen. Dit volgens een kennis van nonkel Robby, maar ook marij beweert dat het mogelijk moet zijn.
    Geniet nog van jullie laatste dagen; hopelijk horen we nog iets van jullie voor het vertrek, maar in de strandhuisjes zal er wel geen internet zijn.
    xxx mama

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor Fien De Meyer!

    Hey Fien, 't zijn de zussen hier!
    We sturen nog snel een berichtje voor je naar de pater trekt!
    Hier in Athene was het een zonnige dag, we hebben een tempel voor Poseidon bezocht en op het strand gelegen (niet in bikini hoor), waarbij er zwerfhonden op ons afkwamen, maar het waren brave. Vanavond met K&K gaan eten en dat was deze keer typisch grieks, te veel maar lekker. Morgen gaat Kostas voor ons bij hem thuis koken, leuk. We hopen dat je de reis nog in alle vreugde kan afronden daar en we willen laten weten dat het nieuws van het fototoestel ook door onze hoofden spookte, maar dat je de knop moet omzetten (en volgens het tekstje hierboven is er nog hoop he!), dikke knuffels, we missen je. (Lotte)

    FIEN ;
    oh zussie .. ik vind het zo erg voor je (van de foto's). maar je kan er toch echt wel niets aan doen hé!
    hopelijk bestaat er toch nog wel een oplossing.. zeg NOOIT NOOIT !
    hier in Athene is alles oke ;
    ik heb daarjuist een lekker warme pyjama gekocht! hihi.
    Kostas is echt véééél te lief.
    we hebben nog nooit iets zelf kunnen betalen.
    hij wou persé altijd alles betalen.
    haha, en zijn lach is nog altijd even grappig x) kan je je het nog inbeelden?
    hehehohahahahohohohahhehehhehehh ;D.
    Fien , zie dat je nog veel plezier hebt daar en doe de groetjes aan je vrienden , en de kindjes daar.
    En zie dat je niet te populair wordt he!
    groetjes van iedereen.
    WE LOVE YOU !
    (marthe)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oudjes van Pieter6 november 2009 om 23:32

    dag bolleke,

    weer een dagje vol ervaringen, weer een levenswijsheid meer. Zoals je weet ben je niet groot in gestalte maar ....je haalt ons nog in!
    even een mailtje om Fien een hart onder de riem te steken. Weet je nog dat Charlotte huilde omdat haar foto's kwijt waren? En hoe Jeroen die nog heeft kunnen opvissen? Hopelijk lukt dat bij haar ook nog, een mens moet er de moed in blijven houden hé?Best is dat ze van haar geheugenkaartje afblijft en aan een nieuw begint!!Jullie vinden daar zeker wel een Fnac, jammer dat je je lidkaart niet bij hebt en creditkaart en tramkaart en de openingsuren ...;-)))
    Hopelijk heb je geen last van je schouder, hé slimmerikje? Meestal doet zo'n val de dagen erna meer pijn dan op het moment zelf. Gewoon blijven dansen , zingen en genieten en anders geef je een seintje dan komen we je wel even persoonlijk halen .Zou dat niet bangelijk zijn : ineens je ouders naast je bed ?!
    Boyke, amuseer je vanavond nog en voor strakjes welterusten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag schat :-)

    Thuisgekomen van het werk, en nog een beetje op pc gezeten ;$
    Ik wou nog eens zien of er al een nieuw berichtje opstond, maar helaas..
    (dan kon ik de allereerste zijn ;D)

    Het is leuk om te zien dat je je goed hebt daar, maar stiekem ben ik een beetje egoïstisch.. Kwil je hier bij mij, niet daar in Brazilïe ;$

    Mijn ogen en keel zijn praktisch genezen (nu enkel nog men medicijntjes uitnemen, dat ik niet herval), dus tegen de tijd dat we elkaar weer zien, ben ik terug A-OK ;D
    (op het "kleine" feit na dat ik me zonder jou niet echt mezelf voel, maar nog 5 nachtjes slapen en ik dan voel ik me weer compleet, WHIEEEEEEEEEEE!)

    Over men stage vertel ik je wel als ik je zie.
    Niets bijzonders, dus het kan effe wachten :-)


    Ik hou van je men liefste..

    Maf wel,
    Droom zacht

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Fien,
    Ik heb gisteren een bericht gestuurd maar is blijkbaar niet gelukt daarom probeer ik het nu weer.
    Ik vind het leuk je verslagen telkens te lezen en te weten wat je allemaal beleeft.Je hebt wel en fantastiche reis ,hé en dat dankzij je Mama en Papa.Als je thuis bent kom ik zeker luisteren naar al je belevenissen.Tot dan en breng wat zon mee want hier is het maar donker weer.Dikke kussen en geniet er nog van.

    Oma XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey isà, neen ik wist niet dat je mijn berichtje geweldig vond;);)

    Ben al 2 dagen ziek thuis... dus voor deze dagen zal je iemand anders moeten zoeken om je boeken van over te schrijven ze... srry e meid.
    Hoe is het daar. Miscchien ben je al bijna terug onderweg, ik zou het dus eignelijk niet weten he!
    'k Mis ja nog altijd superhard ze... heb je berichtje terug naar mij vandaag mar aps gevonden... vind de site nogal ingewikkeld eignelijk... srry e...

    Amuseer je nog maar voor die laatste uurtjes

    Xxx

    Btw: Is het goedgekomen met dat kindje waar je de 2e papa van was?

    BeantwoordenVerwijderen