woensdag 4 november 2009

bericht van Anne, Els en Sarah

Beste ouders

Misschien zijn jullie wel eens benieuwd om ook onze visie op jullie kinderen te horen?

Jullie kunnen allemaal heel fier zijn op het resultaat van jullie inzet: ze lusten alles net zoals thuis, nemen met plezier een korte koude douche en staan elke ochtend voor zeven uur bij het fluitsignaal op met een lach op het gelaat.

De leerlingen zijn heel intens bezig contacten te leggen met de plaatselijke bevolking, zijn heel communicatief en proberen zichzelf met hand en tand (of met hulp van Marina, Heidi en Sarah) uit te drukken. Op dit moment herontdekken ze volop alle spelen uit hun kindertijd.

Jullie zonen en dochters staan bewust stil bij de onrechtvaardigheid en de grote verschillen tussen Noord en Zuid, zodat zelfs het in- en uitstappen uit de autobus hen al ongemakkelijk maakt. Vanaf nu gaan zij met NOG meer plezier overal met de fiets naartoe.

Iedereen is momenteel al een paar kilo´s bijgekomen door de heerlijke zetmeelrijke Braziliaanse keuken. Het vitamienengehalte bereikt een ongezien hoogtepunt door het overvloedige aanbod aan heerlijk zuiders fruit en fruitsap. En buiten enkele pleisters is de medicijnenkast nog niet open gegaan.

Ook ´de gezegende onder de vrouwen´, zijnde Jef, heeft een gezonde blos op de wangen (en dat wil wel wat zeggen, hé Imke)

U hoort het, we maken het goed. We leren jullie kinderen kennen als nooit tevoren en zij ons.

Até logo

Um abraço

Anne, Els e Sarah

8 opmerkingen:

  1. Dag Lith,
    k'ben terug in het land en in de bewoonde wereld. Eindelijk kan ik lezen hoe het jullie ginder vergaat.
    Fijn dat jullie zoveel meemaken en dat alles ook goed gaat. Stappend in de flauwe zon, door de druilerige regen en in de knerpende sneeuw kon ik veel aan je denken. Ik heb wel moeite om door deze blog te fietsen: voor ik vertrok heb ik een piepklein berichtje geplaatst, maar ik vind dit nergens terug. Ook jij lijkt nog niks gedeeld te hebben met ons en de rest van de wereld.
    Laat je letterstem eens horen...
    Morgen roep ik de zus er eens bij,
    tot gauw,
    dikke dikke knuffel en een lieve zoen,
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi allemaal,

    als ik ons papske goed ken is't ikkeltje kramikkeltje geblazen 's morgens...
    Je zou voor minder eens een hoofdkussen naar zijne kop smijten :-)
    Allez als het enige opvallende vrouwelijke trekje zijn handtas parade is, dan heeft ons Jefke al flink zijn best gedaan.
    Waarschijnlijk heeft hij het te druk met de knappe vrouwelijke bevolking te imponeren met zijn stoere (kieken-)borstkas.
    Jaja het doet deugd te horen dat er een gezonde blos te zien is... Hoewel... kijken mag maar aankomen niet he paps.
    En euh...als ge van plan bent te blijven had ik wel voor een afscheidsfeestje gezorgd he. Dus kom nog maar eens eerst even terug.
    Ik mis je trouwens al!

    dikke kus voor den oudste en groetjes aan iedereen.
    Ymke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Mieke,

    Nog maar eens een berichtje in de hoop dat jij ook zelf eens laat horen hoe jij het overleeft. (BTW: je gedichtje was wel erg mooi!) Want als ik lees dat je daar bijna met kussens smijt, dat ochtendritueel was toch alleen voor thuis bedoeld :-). Buiten een grieperige William, schilderwerken in Gent en regen met tussendoor zon is er hier niet veel speciaals. Wel dat we je missen en dagelijks snel gaan lezen wat jullie ginder allemaal beleven. We staan te popelen voor een uitgebreid life-verslag! Doe iedereen vele groetjes en 1000 knusjes voor jou
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Dotje! Elke dag volg ik alle berichtjes: wat 'n belevenis die reis van jullie!! Hier gaat alles z'n gangetje. Gister met papa gegeten in Barabas:heerlijk menu'ke! Vandaag tennis (zondag verloren ,ma leuk gespeeld)Ac Milaan-Real Madrid was 1-1 (ni spectaculair)Prachtige docu gezien over walvissen (je moet 'm ook ma zien)Onze Mil ligt geregeld op je bed te slapen.Merci vr je lief briefje:'k lees het altijd voor 't slapengaan.Jullie zullen nu wel druk aan 't spelen zijn met al die kleine 'pagadders':veel plezier! 't ga jou en alle anderen nog supergoed en we blijven alles op de voet...blog volgen!Vele dikke knuffels van ons Koeke XXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Jo-tje, dag Ien-tje,

    Ook van hieruit nog een berichtje in de hoop dat jullie ook eens iets van jullie laten horen. Mami is er van overtuigd dat jullie niks op de blog gaan zetten, maar ik blijf natuurlijk hopen. Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Gelukkig is het eindelijk droger buiten; In onze tuin ligt een prachtig kleurenpallet aan bladeren. Ze wachten op onze tuinier?! Toch zal het bij jullie veel mooier en kleurrijker zijn. Gisteren hadden we het nog over de film "central do brasil" of jullie ook in dat restaurantje uit de film zouden eten net als hanne. Hanne vraagt trouwens of jullie op huisbezoek gaan bij het meisje met de hazenlip? Vier jaar geleden had ze bijna geen overlevingskansen en nu moet ze toch al een flinke kleuter zijn.De projecten die jullie bezoeken zijn stuk voor stuk prachtig.Is het knutselen in de schooltjes goed gelukt? Hebben jullie zelf al veel muziek gemaakt? Ik was heel blij te lezen dat de medicamentenkoffer nog geen dienst heeft moeten doen. Houden zo! Brengen jullie een paternosterke mee voor bompa als het gaat? Dikke kussen en knuffels van mamaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oudertjes Pieter4 november 2009 om 22:36

    Hallo Pieter,
    dag lieve schat,
    Hier is het ongetwijfeld pakken guurder weer, met veel gehoest en gesnotter in alle gelederen tot gevolg. Veel werken, korte deadlines... waar zijn we hier eigenlijk mee bezig ? De hartverwarmende charmes van de Brazilianen zullen ongetwijfeld die van de Afrikanen evenaren. Daar kunnen we hier in dit - letterlijk en figuurlijk - koude apenland waarschijnlijk veel van leren.
    Tot hier paps, nu neem ik het over! Schat, het is ongelooflijk leuk om jullie enthousiasme van ons scherm te zien spatten !!We leven, weliswaar vanuit een luxueuze bureaustoel, mee met jullie ervaringen die in geuren en kleuren door sommigen onder jullie beschreven worden. M.i. zitten er heel wat literaire talenten bij, die bij deze 10/10 moeten krijgen voor nederlands!!Nu nog een paar in het Engels en Latijn en jullie bedje is gespreid....voorlopig nog op de grond!
    Ventje, geniet met volle teugen verder en van hieruit een dikke, dikke knuffel van mij en van paps een stevige linker!!!!! Sie joe xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. coucou simon, apparament mon message est parti donc voici le double. génial que tu nous ai téléphoné, on venait de sortir du restau Barabas au nous avons passé une chouette soirée avec Max, Olive et Hadri. le Land était malheureusement plein, mais onfêtera ça ensemble dès ton retou. Gros bisous, merci d'avoir pensé à nous, ça nous a fait un immense plaisir, bisous, Maman, Papa et co
    ps samedi on part à.. Valence pour quatre jours, c'était une surprise mais Papa a vu le papier de la réservation de l'hotel onn revient mercredi matin; bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  8. AAN TRIJN

    Hej Trijnemijn:)
    amai wa is da voor iets diejen blog, ik snap er precies niks van:) ik was echt een eeuw aant zoeken hoe ik u een bericht moest sturen, kdacht da ik een eigen account moest maken ofzo!.

    Kweet da ge vandaag aan mij gedacht hebt, ook al konde ni op facebook!
    Kheb wel weeral pech. Ik zit weer in de plaaster. voet omgeslagen tijdenst turnen uiteraard, en mijn gewrichtsbanden zijn wrs gescheurd. Maar meer nieuws daarover maandag:) dan moet ik naar nen orthopedist..
    Twas nen helen toffe, maar drukke dag! Daarnet nog gaan eten met Liesbeth, Laura en Eleni int stad, heel gezellig:)
    Ahja, bedankt voor u cadeau! Voor als ge ni weet wa ge mij gegeven hebt: twee rekkers me coole bollen aan en een speld;) Heel leuk!
    (van mama en papa kreeg ik ne zotte printer me kopieer en scan gedoe in) En de rest van de cadeaus beziet ge thuis maar is:)
    Voor de rest is het hier maar gewoontjes in mortsel, eigenlijk vakantie om te studeren, maar daar komt natuurlijk weer niet veel van in huis!

    Ik gaan nu wel is slapen!
    doet da ginder nog heel goed, en ik kijk al uit naar u verhalen!

    Dikke kussen
    Fien

    BeantwoordenVerwijderen